Przedsiębiorstwo komunikacyjne Dopravní podnik Hradec Králové w Czechach zamówiło pierwsze trolejbusy w ramach podpisanej we wrześniu umowy ramowej ze Škodą. Będą one wyposażone dodatkowo w baterie i pozwolą przewoźnikowi odmłodzić posiadaną flotę. Przy okazji zaprezentowano nowe malowanie pojazdów.
Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w czeskim mieście Hradec Králové podpisało we wrześniu z rodzimym producentem Škoda umowę ramową na dostawy do 31 trolejbusów wyposażonych w baterie. Kontrakt przewiduje możliwość dostawy do 18 dwunastometrowych trolejbusów typu 32Tr oraz 13 przegubowych trolejbusów typu 33Tr o długości osiemnastu metrów. Wszystkie pojazdy będą miały nadwozie marki SOR. Na wyposażeniu każdego trolejbusu znajdzie się bateria, która umożliwi eksploatację pojazdów również poza siecią trakcyjną. Z przetargu skutecznie wyeliminowano konkurencję w postaci firmy Bozankaya.
Jak informuje portal zdopravy.cz, złożono właśnie zamówienie na dostawę pierwszych trolejbusów w ramach niedawno podpisanej umowy. Będzie to sześć trolejbusów 32Tr i cztery 33Tr. Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 11 miesięcy. Będą to pierwsze pojazdy pomalowane w barwy nowej identyfikacji wizualnej miasta. Malowanie nawiązuje do ratusza i innych organizacji miejskich, a dominującym elementem będzie litera G z koroną. Przedsiębiorstwo transportowe powinno otrzymać pierwsze pojazdy w nowym designie we wrześniu 2026 roku. – Zmiana wyglądu autobusów, trolejbusów i autobusów elektrycznych będzie następować stopniowo. Firma zachowa design istniejących pojazdów. Nowy styl wizualny będzie zawsze widoczny w nowych pojazdach – informuje Dopravní podnik Hradec Králové.
Dzięki nowym zakupom Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Hradec Králové znacząco zmodernizuje swoją flotę trolejbusów. Spośród 41 posiadanych trolejbusów, aż 31 jest w planach do kompleksowej wymiany do 2028 roku – co stanowić będzie 70 proc. wszystkich pojazdów. Nowe trolejbusy będą spełniać liczne oczekiwania stawiane nowoczesnemu transportowi publicznemu. Pojazdy będą wyposażone między innymi w klimatyzację na całej przestrzeni, w tym także na stanowisku kierowcy, oraz w monitoring wizyjny, obejmujący kamery z przodu i z tyłu pojazdu.
W przeciwieństwie do pojazdów, które zastąpią nowe trolejbusy, typy 32Tr i 33Tr będą wyposażone w baterie, które umożliwiają poruszanie się pojazdu na krótkich odcinkach, nawet pozbawionych zasilania z sieci trakcyjnej. Jak podaje Dopravní podnik Hradec Králové, da to możliwość uruchamiania trolejbusów również na innych trasach. Hradec Králové należy do grona miast z tradycyjną siecią linii trolejbusowych w Czechach, a miano miasta trolejbusowego dzierży od maja 1949 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.